torsdag 16 januari 2014

VECKOBREV V. 4

Hej!

Dags för veckobrev och ute snöar det litet lätt. Vi hoppas väl att det blir litet vinter i alla fall.

Vi har kommit igång igen och under veckan har av kollat av hur det går med mattetabellerna för ettor (lilla plus) och tvåor (stora plus). Ettorna har även listorna i läxa hem. Vi ser att några av barnen behöver träna upp snabbheten litet till.

F-barnen håller på med ASL. Denna veckan har de fått skriva om en egen påhittad historia. De har också pratat om familjen.

Tvåorna pratar också om familjen i engelskan och Marie-Louise vill att barnen tar med sig något foto på sin familj (det får gärna vara med far- och morföräldrar också). Det behöver vara ett kort som får stanna i skolan ett tag. De behöver kortet på onsdag.

I läxa har också tvåorna att träna på månaderna så att de kan dem ordentligt. Ni får gärna träna månader med f-barn och ettor också, då vi pratar mycket om detta just nu.

Nu har föräldraföreningen gjort i ordning i rummet där kvarglömda kläder finns. De har hängt upp på galgar och lagt i korgar. Kom gärna och se om där är något ni saknar. Lämna kvar galgarna bara.
Rummet är mitt emot kansliet, bredvid personalrummet.

Nu kör vi också utvecklingssamtalen för ettor och tvåor. Skicka tillbaks lapp om tider så snart som möjligt.

Händer nästa vecka:
Måndag
Vi lånar böcker i biblioteket. Skicka med utlästa.
Tisdag
Ettornas läxa med idag.
Onsdag
F-barnen går ut med Annika. De behöver kläder efter väder, frukt och dricka.
Tvåorna tar med foto på familjen.
Torsdag
Vi börjar ordentligt med vårt tema om rymden.
Fredag
Idrott för alla barn - De behöver kläder och handduk.

Ha en riktigt skön helg - Fröknarna

1 kommentar:

  1. Hej allihopa,
    Jag heter Herr, Rugare Sim. Jag bor i Holland och jag är en lycklig man idag? och jag sa till mig själv att alla långivare som räddar mig och min familj från vår dåliga situation, jag kommer att hänvisa alla personer som letar efter lån till honom, han gav mig lycka till min och min familj, jag var i behov av ett lån på € 300.000,00 för att starta mitt liv hela tiden när jag är en ensamstående far med 2 barn träffade jag denna ärliga och Allah fruktade man lån långivare som hjälper mig med ett lån på € 300.000,00, han är en Allah fruktade man, om du är i behov av lån och du kommer att betala tillbaka lånet, vänligen kontakta honom berätta för honom att (Herr, Rugare Sim) hänvisar dig till honom. Kontakta Mr, Mohamed Careen via e-post: (arabloanfirmserves@gmail.com)


    LÅN Ansökningsinformation FORM
    Förnamn......
    Mellannamn.....
    2) Kön: .........
    3) Lånebelopp som behövs: .........
    4) Lånetid: .........
    5) Land: .........
    6) Hemadress: .........
    7) Mobilnummer: .........
    8) E-postadress ..........
    9) Månadsinkomst: .....................
    10) Yrke: ...........................
    11) Vilken webbplats gjorde du här om .....................
    Tack och hälsningar.
    E-post arabloanfirmserves@gmail.com

    SvaraRadera